Неділя, 19.05.2024, 03:16




Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно - методичне забезпечення [31]
Література [2]
Хто бажає малювати
Форма входу
Наше опитування
Оцініть наш сайт
1. Відмінно
2. Непогано
3. Добре
4. Погано
Всього відповідей: 59
Відправити SMS
Пошук
Друзі сайту


Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Історія, правознавство » Нормативно - методичне забезпечення

Правознавство. Практичний курс 9 клас

Мета уроку:

 

На цьому уроці ви дослідите, що це означає для нас, як окремих громадян. Коли ви завершите цей урок, ви зможете пояснити як американці дивилися на громадянство і свої права та обов’язки . Ви також зможете розрізнити, що значить бути громадянином і жителем-іноземцем. Нарешті, ви зможете пояснити особливу важливість, яку ідея громадянства має в Америці, як країна іммігрантів багатьох націй.

 

            Поняття, які слід знати:

співдружність                              натуралізований громадянин

освічене користолюбство           ортодоксія

плавильний казан                         резидент-іноземець

нація націй                                    дух об’єднання

 

            Як американці думали про громадянство?

З самого початку, Америка була під сильним впливом ідеалів класичного республіканізму. Перші американські колонії сімнадцятого століття були політичними громадами, в яких громадські чесноти (достоїнства) могли практикуватись (застосовуватись). Багато з цих колоній називались співдружностями, словом, яке значило щось на зразок республіки, які є самоврядовуваними спільнотами (громадами) рівноправних, і, члени, яких, сподівались, допомагатимуть служити добробуту всіх. У Мєйфлауєрському договорі, пілігрими декларували (заявляли) свій намір “згодитися і об’єднатися разом в громадянську державу”.

 

Американські батьки-засновники захоплювались громадськими чеснотами древніх і класичними моделями республіканського врядування. Вони також були під впливом філософії природного права Джона Локка.  Філософія природного права в деяких важливих пунктах вступала у протиріччя з ідеалами класичного республіканізму. Замість суспільного добробуту, вона наголошувала на важливості індивідуальних прав і користолюбстві (егоїзмі). Суспільство і уряд, у відповідності до Локка, встановлювались, щоб захищати права індивідуума. Людські спільноти не існували заради себе, а задля того, щоб захищати індивідуумів, які належать до них, кожний з яких є вільним у переслідуванні свого власного інтересу до тих пір, поки він не перешкоджає інтересам інших.

 

Батьки-засновники були під впливом цих двох теорій управління. Вони повинні були піти на ризик, пристосовуючи цей інтелектуальний спадок до умов Америки. Вони встановили обмежене правління контролю і противаг, що дозволило процвітати громадським чеснотам, але також могло б перешкоджати зловживанню користолюбством.

 

Батьки-засновники розуміли, що класичний республіканізм давніх міст-держав не міг бути легко пристосований  до такої великої і різноманітної країни, як Америка. Вони також розуміли, що республіканське самоврядування вимагало значно більше громадських чеснот, ніж інші форми врядування. Тому, громадські чесноти були суттєвими. Але як громадські чесноти повинні були б застосовуватись в цьому новому експерименті республіканського самоврядування?

 

В цілому, батьки-засновники розраховували на два рішення: релігія і освіта. Самі батьки-засновники мали різні релігійні вірування. Багато з них були обережними, розуміючи небезпеки, які релігійна ортодоксія покладала на індивідуальну свободу. Проте, в той самий час, вони визнавали цінність організованої релігії у підвищенні і розвитку чеснот. Доброчесна поведінка, яка давала можливість людям контролювати свої пристрасті, гнів, продукувала чесних, відповідальних громадян.

 

Друге рішення, яке батьки-засновники визнавали – це важливість освіти у створенні доброго громадянства. Для того, щоб досягти успіху в американському експерименті по республіканському самоврядуванні, кожний з громадян повинен був вчитися ідеалам і принципам, на яких цей експеримент був заснований. Формальна освіта, разом з вільною пресою, стала пріоритетом у ранні роки нової республіки.   Громадські, чи “загальні школи” розвивались швидко, щоб підготувати американців не тільки як робітників у все зростаючій економіці, а також як громадян, відданих принципам самоврядування. Як замітив Хорас Мен (Horace Mann), американський просвітитель дев’ятнадцятого століття, “школи є республіканською лінією укріплень”.

 

 

            Як Токвіл зв’язав добре громадянство з користолюбством у американській демократії?

 

Алексіс де Токвіл (Alexis de Tocqueville)був молодим французьким аристократом, який відвідав Сполучені Штати в 1830-ті роки, в час, коли дух джексонієвської демократії допомагав здійснювати більшу рівність і більш широку участь у політичному житті нації. Він цікавився і був вражений американським експериментом з демократії і тим, як добре вона працювала. Після завершення своєї поїздки по Сполученим Штатам, він виклав свої враження в дуже впливовій книжці “Демократія в Америці”.

 

Під час своєї подорожі Токвіль знайшов багато вартого захоплення і багато вартого критики. Хоча він був вражений рівністю можливостей в Американській демократії, він дивувався, як суспільство, яке так віддане матеріалізму і прагненню до індивідуального користолюбства, могло створювати громадянський дух, який потрібний для самоврядування.

 

Він вірив, що відповідь повинна б бути знайдена в якостях, якими він пишався в американській демократії: традиції місцевого самоврядування і звички вільних об’єднань (асоціацій).

 

Міста Нової Англії були крихітними моделями класичного республіканізму, де розвивались звички громадянства. Токвіль спостерігав, як громадянин одного з таких американських містечок

 

                                               приймає участь в кожній справі цього міста;

він практикує управління в маленькому середовищі, всередині якого   він знаходиться... і опановує ясні практичні поняття про природу своїх обов’язків і розмір (міру) своїх прав.  

 

Ця традиція місцевого самоврядування також сприяла добровільним об’єднанням. Ніщо так не вражало Токвіля стосовно Америки, як любов, яку американські громадяни мали до об’єднання разом, щоб братися за вирішення спільних проблем. В той час, як європейці віддавали перевагу тому, щоб уряд вирішував усі громадські проблеми, американці віддавали перевагу робити це самим, як громадяни. Цей дух об’єднань залишається характерною рисою американського суспільства сьогодні.

 

Такі традиції місцевого самоврядування і звички вільних об’єднань, як зробив висновок Токвіль, забезпечили шлях для навчання громадянства в американській демократії. Він писав,

 

            Найбільш впливовий (могутній) і, можливо, єдиний засіб, яким ми

            все ще володіємо в зацікавленні людей в добробуті своєї країни –

            це зробить так, щоб вони приймали участь в управлінні. В даний

час громадська старанність, здається, невід’ємна від розвитку (здійснення) політичних прав.

 

Як батьки-засновники, Токвіль зрозумів, що громадська доброчесність античних була не практичною в Сполучених Штатах. Демократичне громадянство, він вважав, мало б залежати від чогось ще. Він не вірив, що повинно було б бути протиріччя між користолюбством і розвинутим почуттям громадянського обов’язку. На землі рівності і широко розповсюдженої участі в політичному житті, кожен громадянин міг бачити зв’язок між користолюбством і спільним благом (добром). Американські громадяни бажають прислужитися громадським потребам, вважав Токвіль, тому, що вони розуміють – здійснення їхніх приватних (особистих) амбіцій (честолюбств) залежить в значній мірі від успіху демократичного суспільства. Тому, гарне громадянство, за Токвілем, було нічим іншим, як освіченим користолюбством (enlightened self-interest).

 

 

Що ти думаєш?

 

  1. 1. Деякі люди заявляють, що найкращий спосіб досягти спільного блага (добра) – це кожній особі працювати заради свого користолюбства. Чи погоджуєтесь ви? Чому, або чому ні?
  2. 2. Спільне благо(добро) – принцип, який на початку, практикувався у відносно маленьких і гомогенних (однорідних) суспільствах. Ти думаєш, що існує спільне добро в таких великих і різноманітних націях, як Сполучені Штати ? Чому,  або чому ні?
  3. 3. Що слід робити виборцям, якщо їх представник голосує за законопроект, який є благом (добром) для всієї країни, але руйнує їх приватний інтерес?

 

 

Хто є громадянином?

 

В цій країні, кожна людина, яка народилася в Сполучених Штатах, чи від громадян Сполучених Штатів, є громадянином. Термін, який використовується для негромадян, які легально проживають в Сполучених Штатах – це жителі-іноземці (resident aliens). Відповідаючи певним вимогам, жителі – іноземці можуть стати натуралізованими громадянами ( naturalized citizens).

 

І жителі-іноземці, і громадяни, які живуть в Сполучених Штатах, повинні коритися законам Сполучених Штатів. Вони також отримують захист від цих законів. Жителям –іноземцям гарантуються більшість прав, якими володіють громадяни. Якщо, наприклад, їх звинувачують в суді, їм гарантуються за Конституцією ті ж самі права під час процесу, що й громадянам.

 

Проте існують два важливих права, які мають громадяни, і яких не мають жителі –іноземці: право голосу і права займати громадську ( офіційну) посаду. Володіння цими правами, по яким багато людей сперечаються, є те, що відрізняє громадянина від негромадянина. Деякі люди також доводять, що в володінні цими важливими правами, громадяни також мають спеціальну (особливу) відповідальність перед своєю країною, яку (відповідальність) не мають негромадяни.

 

 

Вправа на розвиток критичного мислення

 

            Оцінка, прийняття і захист позиції по розширенню права голосувати за членів шкільної ради для жителів - іноземців.

 

Ваш клас повинен бути поділений на 4 групи – дві – за це питання і дві – проти. Кожній групі слід обрати промовця, щоб представляти погляди групи класу. Групам, які відстоюють спільну сторону питання, слід порівнювати ідеї і не робити повторень. Після чотирьох презентацій класу слід проголосувати чи приймати запропонований законопроект.

 

В деяких громадах в нашій країні зростає інтерес до розширення права для жителів – іноземців голосувати у виборах до місцевої шкільної ради. Прибічники такого закону доводять, що жителі – іноземці платять місцеві податки і податки штату, щоб підтримати громадську освіту, і що всі платники податків повинні мати представницький голос, щоб впливати на політику, яка безпосередньо зачапає їх чи їхніх дітей. На додаток, жителі –іноземці відповідають всім критеріям, щоб бути в цій країні легально. Противники доводять, що через те, що жителі – іноземці не є громадянами, їм бракує довготривалого інтересу у добробуті громади, і гарантування їм права голосу у виборах до шкільної ради стирає відмінності між правами громадян і негромадян. Це є перший крок, за їхніми доводами, у відмові від виразного, багатозначного громадянства.

 

  1. 1. Чи думаєте ви, що жителі –іноземці, які повинні платити податки і підкорятися законом уряду, повинні мати голос в місцевому управлінні, дозволивши їм голосувати? Чому, або чому ні?
  2. 2. Чи думаєте ви, що жителі –іноземці повинні мати право служити як обрані члени місцевого уряду?
  3. 3. Які політичні обов’язки і відповідальності повинні мати жителі –іноземці чи негромадяни? Поясніть свою позицію.

 

 

Як американський ідеал громадянства пристосувався до все більшого різноманіття у суспільстві?

 

З самого початку, Америка була, яку поет Вольт Вітман ( Walt Whitman) назвав “нацією націй”, населеною мільйонами іммігрантів різних рас, релігій, мов і етнічного походження. Одним з найбільших завдань американського експерименту по республіканському управлінні, було сформувати спільні зв’язки (узи) із такого різноманіття. Такий спільний зв’язок забезпечується ідеалом американського громадянства і відданістю Конституції, її ідеалам і принципам. Хоча батьки-засновники не могли передбачити яка буде різноманітність імміграції у цю країну, багато з них визнавали, що нова країна буде продовжувати приймати людей різного походження. Для них, стати американцем – було головним чином справою вірності політичним ідеалам нової землі (країни). На початку 19–го століття, Конгрес встановив 5 років, як мінімальний строк для іммігрантів, щоб навчитися цим ідеалам і стати натуралізованими громадянами.

 

Як сказав Джордж Вашингтон членам синагоги з Ньюпорта, штат Род Айленд, в 1790 році,

На щастя, уряд Сполучених Штатів, який не надає санкцій щодо    сліпого прибічництва (фанатизму), допомоги у переслідуванні, вимагає тільки, щоб ті, хто живе під його захистом, поводилися як добрі громадяни, надаючи йому (уряду) свою дійсну підтримку.

 

Для Вашингтона, і для інших батьків –засновників, добре громадянство означало відповідальну поведінку і прийняття політичних принципів нації.

Для багатьох в історії нашої нації, стати американцем означало щось більше. Це представляло свіжий (новий) початок, полишення позаду, в минулому несправедливостей і упереджень старого світу.

 

“Що тоді є американець, ця нова людина?”, запитував Кревекур ( Crevecoeur), французький іммігрант 18-го століття. Американці, вірив Кревекур, залишили позаду цінності і способи життя свого різного походження, щоб стати “новою расою людей”. Можливо, найбільш відома метафора цього ідеалу американізації була виражена Ізраїлем Зангвелла ( Israel Zangwell) в 1908 році в п’єсі “ Плавильний казан”. “ Америка – це Божий тигель, великий плавильний казан, в якому всі раси людей переплавляються і знову утворюються”.

 

Чи була Америка плавильним казаном? Не повністю. За всю нашу історію, асиміляція різних народів в нову американську ідентичність (тотожність) була тільки частково успішною у досягненні класичного республіканського ідеалу спільної культури. Багато іммігрантів до нової землі були неохочими покинути спадщину, яку вони принесли з собою. Вони були горді як своїм “американством”, так і культурним спадком, який вони привезли в Новий світ.

 

Як нація іммігрантів, ми стали цінувати переваги цієї великої суміші спадку пересадженого  (переселеного) до Америки. Вони збагатили американське життя різними шляхами. Різноманітність культурного спадку нації поклало також важку відповідальність на наш ідеал громадянства. Єдність американського суспільства дуже сильно залежить від здатності цього ідеалу – громадянської культури усіх американців, незалежно від їхнього походження, приймати участь у спільному -  утримувати нас разом як націю. За всю нашу історію були напруженості між різноманітністю походжень і загальним (спільним) ідеалом громадянства. Потреба збалансувати єдність з різноманітністю залишається метою, яка потребує уваги, вашого покоління.

 

 

 

Вправа на розвиток критичного мислення

 

Оцінка спорідненості між ідеалами класичного республіканізму і сучасним американським громадянством.

 

Сьогодні деякі спостерігачі американського суспільства стурбовані майбутнім здоров’єм американського експерименту по самоврядуванню. Вони вважають, що ми успадкували надто багато користолюбства з філософії природних прав і не досить з громадського духа класичного республіканізму. Ці критики бачать Америку як фрагментоване (розрізнене, розбите на шматки) суспільство, в якому індивідуали зайняті гонитвою за економічним користолюбством (власним інтересом). Деякі відчувають, що уряд відірваний  від життя людей. Американці бачать менше можливостей практикувати свою відповідальність як громадяни, ніж вони це робили в минулому.

 

Деякі критики вважають, що повернення до принципів класичного республіканізму – вирішення цієї проблеми. Школи в країні, говорять вони, повинні покращити громадянську освіту, і наші демократичні інституції повинні створити нові шляхи, щоб залучити громадян в громадські справи.

 

Попрацюйте в маленьких групах, щоб розвити позиції по наступним питанням. Будьте готовими представити і захищати свої позиції перед класом.

 

  1. 1. Чи думаєш ти, що спостереження про сучасне американське суспільство, викладені в цій вправі, точні?
  2. 2. Чи думаєш ти, що класичне республіканське почуття громади (суспільства) можливе в американському суспільстві сьогодні? Які сили працюють проти цього? Які засоби могли б заохотити цей розвиток?
  3. 3. Які способи ти можеш придумати, щоб залучити громадян до громадських справ? Які покращення (реформи) ти  запропонував би в політичному процесі? До Конституції? До нашої освітньої системи?

 

 

Повторення пройденого матеріалу

 

  1. 1. Як би ви пояснили термін “співдружність”?
  2. 2. Як батьки-засновники сподівались покращити громадську доброчесність в такій великій і різноманітній країні, як Сполучені Штати?
  3. 3. Як би ви пояснили термін “просвічене користолюбство ( власний інтерес) ?
  4. 4. Яка різниця між громадянами і жителями –іноземцями? Які права і обов’язки мають громадяни і жителі –іноземці? Які права і обов’язки мають громадяни, яких не мають жителі –іноземці?
  5. 5. При такому різноманітті американського суспільства, що забезпечує спільний зв’язок між нами, американцями?
  6. 6. Напишіть статтю про роль громадян в конституційній демократії, опираючись на слідуючи цитату Едлай Стівенсон (Adlai Stevenson): “ Як громадяни цієї демократії, ви є правителями і правлячими, законодавцями і дотримувачами законів, початком і кінцем”.

 

 

 

 

 

 

 

Як ми використовуємо наше громадянство?

(урок 2)

Мета уроку.

 

На цьому уроці ви дослідите характеристики громадянства в конституційній демократії. Громадяни іноді не погоджуються з тим, яка повинна бути їх роль. Це ваше право у вільному суспільстві вирішувати як ти бажаєш здійснювати права і обов’язки громадянства. Що ти вивчив в цьому тексті і в інших джерелах про конституційну демократію, допоможе тобі у прийнятті рішень. Як ти поводитимешся як громадянин також буде залежати від твоїх власних інтересів і здібностей.

Коли ти завершиш  цей урок, ти зможеш оцінювати, приймати і захищати позиції щодо ролі громадян в конституційній демократії.

 

Поняття, які слід знати.

 

громадські цінності,                                        уповноваження

принципи, вміння,                                            найбільше щастя

можливості                                                        найбільшій кількості

громадянські права                                           політична дія

цивілізованість                                                  політичні права

спільне добро                                                     соціальна дія

 

Як громадяни в конституційній демократії відрізняються від тих, які знаходяться в диктаторській або тоталітарній державі?

 

В різні часи історії і в різних місцях громадянство означало різні речі. Тоталітарні країни і диктатури посилалися на те, що вони правлять громадянами – хоча вони були полишені прав і обов’язків, з якими пов’язують американське громадянство. Ваша роль як громадян в конституційній демократії відрізняється у багатьох відношеннях від ролі громадянина, який живе при необмеженому чи деспотичному управлінні. В той час, як пасивна покірність і беззаперечна вірність (лояльність) вимагається необмеженими режимами, очікується, що громадяни конституційної демократії  повинні бути критичними і активними членами політичної громади (суспільства). Громадяни конституційних демократій повинні мати обмірковану вірність (лояльність) і дотримання закону, які ґрунтуються не на беззаперечній повазі (шанобливості) до влади. Критика уряду може здійснюватися по праву і, можливо, навіть по обов’язку, не підкорятися законам, які ви думаєте є несправедливими законами – рух за громадянські права дає цьому сучасний приклад.

 

            Що ти думаєш?

 

  1. Чи була коли-небудь непокірливість виправданою формою політичної участі? Наведіть два приклада, щоб підтримати свою позицію.
  2. При яких обставинах, ви думаєте, громадянин в представницькій демократії має право порушувати закон? Поясніть свою позицію.
  3. Якою повинна бути відповідна реакція уряду на того, хто по причині совісті (сумління) порушує закон?
  4. Ви погоджуєтесь з словами (висловлюванням) Томаса Джефферсона, що “маленьке повстання” час від часу є корисним (здоровим) для цієї системи? Якщо так, яку форму могло б мати маленьке повстання? 

 

 

Які права і обов’язки мають громадяни?

 

Так як ви обговорюєте ( розглядаєте) права громадянства, важливо розрізняти громадянські права і політичні права

  •   Громадянські права захищають нас в нашому приватному житті від свавільних і несправедливих дій уряду ( влади).
  •  Політичні права дозволяють нам приймати участь в нашому власному управлінні.

Негромадянам, які живуть в цій країні гарантуються ті самі громадянські права, що й громадянам; а політичні права є те, що в значній мірі визначає наш статус громадян. Ви повинні бути громадянином, щоб здійснювати право голосу чи служити в уряді.

Багато з наших прав означають і відповідні зобов’язання. В здійсненні наших прав, як окремих громадян, ми повинні поважати використання іншими громадянами тих самих прав. Деякі зобов’язання є законними, які нав’язуються законами, і з якими звичайно погоджуються. Наприклад, ми маємо зобов’язання підкорятися закону, включаючи ті закони, які вимагають від нас платити податки, служити в журі присяжних і відповідати іншим зообв’язанням, які допомагають уряду діяти ( працювати).

Більшість з нас погодиться, що ми також маємо певні моральні зобов’язання, як громадяни. Наприклад, деякі доводять, що ми маємо обов’язок, також як і право голосувати. Хоча навіть закон більше не вимагає, щоб американські громадяни виконували військову службу, багато американців вважають, що це обов’язок – захищати власну країну чи допомагати їй в інших надзвичайних ситуаціях.

 

                                    Що ти думаєш?

 

  1. Як твердження Вольтера “ Я можу  ненавидіти, що ти говориш, але захищатиму до смерті твоє право сказати це” відноситься до відповідальності (обов’язків)  громадянства?
  2. Чому важливо висловлюватися про права інших, навіть якщо ваші власні права не наражаються на небезпеку?

 

Чому нам слід бути ефективними громадянами?

Філософія природних прав і класичний республіканізму дає різні відповіді на це питання.

 

Філософія природних прав наголошує на виборчій(необов’язковій) природі громадянства. Кожен громадянин має вибір чи залишатися громадянином США. Кожен громадянин володіє певними природними правами і головна мета уряду – захищати ці права. Вибираючи уряд, щоб захищати ці права, громадяни слідують своєму власному інтересу (користолюбству), щоб бути впевними, що уряд зробить (виконає) свою роботу. Ми приділяємо увагу тому, як добре люди, яких ми обираємо правити нами, виконують свою роботу. Ми приймаємо в цьому участь як громадяни, тому, щоб гарантувати, що уряд справляється зі своїми договірними зобов’язаннями з нами, як окремими індивідуумами.

 

Класична республіканська філософія, з іншого боку, наголошує на нашому обов’язку перед суспільством в якому ми народилися чи натурализовались. Класичний республіканізм наголошує на спільному добрі  (громадянському добробуті) і на обов’язку кожного громадянина служити добру всієї громади. Громадянство вимагає, щоб ми ставили це загальне (спільне) добро перед нашим власним користолюбством (егоїзмом)(власним інтересам), особливо, коли вони вступають в конфлікт.

 

На практиці, звичайно, американська громадська традиція включає обидві концепції громадянства. Одним із постійних викликів з якими ви, як громадяни, стикаєтеся – це вміння (відносити) розбиратися для себе в конфлікті між спільним добром і власним інтересом в багатьох різних ситуаціях.

 

                                   Вправа на розвиток критичного мислення

 

Примирення між спільним добром і власним інтересом

 

Ваш клас розділіть на маленькі групи, щоб обговорити питання конфлікту між благом всього суспільства і індивідуальним користолюбством (власним інтересом). Обговоріть і займіть позицію по питанням в кінці цієї вправи. Будьте готовими поділитися своїми думками(поглядами) з класом.

Конфлікт між спільним благом (добром) і власним інтересом – не єдина проблема, з якою ви стикаєтеся, як громадяни. Іноді важко вирішити, що в дійсності є спільним добром, а що – власним інтересом. В деяких ситуаціях спільне добро може бути цілком зрозумілим, як наприклад, потреба захищати громаду від злочинців, іноземних ворогів чи забруднення повітря. В інших ситуаціях, проте, громадяни сильно сперечаються, що є спільним добром і якими шляхами потрібно служити йому. Наприклад, деякі доводять, що закони, які строго обмежують діяльність людини в екологічно чутливих регіонах - є необхідними, щоб зберегти майбутнє здоров’є (благополуччя) наших природних ресурсів. Інші заявляють, що така обмежувальна політика може наразити на небезпеку економіку і може порушувати права власності.

Не завжди легко знати, як наші індивідуальні вигоди задовольняються. Те, що може здатися власною вигодою негайно ( в близькому майбутньому) не буде нашим найкращим інтересом у віддаленому майбутньому. Деякі аспекти цієї проблеми піднімаються в наступних питаннях.

 

  1. Чи є спільне добро найбільшим щастям найбільшої кількості? Якщо так, що означає ця фраза? Чи повинна найбільша кількість вимірюватися принаймі 51% чи процент повинен бути вищим? Яка була б небезпека у визначенні спільного добра у відповідності до цього принципа?
  2. Чи є спільне добро тією метою, яку всі люди в цій країні поділяють? Якщо так, як ми взнаємо, що являють собою ті цілі?
  3. Якщо ви вважаєте, що ви і ваші співвітчизники не можуть дійти згоди по питанню, що є спільне добро, чи слід вам тільки переслідувати свій власний інтерес і забути про те, що є добром для всіх? Які тут могли б бути альтернативи ( можливості вибору)?

__________________________________________________________________         ____________________________________________

 

Що нам потрібно знати ( зрозуміти), щоб стати дійовими ( корисними) громадянами в конституційній демократії?

 

Якби це не визначалось, ефективне використання прав і обов’язків в конституційній демократії вимагає певних переконань, зобов’язань і вмінь. Вони можуть бути описані наступним чином:

 

Громадянські цінності. Вони виражають наші найбільш фундаментальні переконання про призначення уряду в суспільстві і цілі, які ми очікуємо, уряд мусить досягти. Вони є ідеалами, які виражені або які маються на увазі в деяких головних документах нації, включаючи Декларацію про Незалежність і Преамбулу до Конституції. Вони включають такі ідеали, як гідність особистості, рівність і справедливість. Хоча ми, як громадяни могли б не погоджуватися про значення і відносну важливість кожної окремої цінності, ми поділяємо широку (загальну ) згоду про їх значимість у визначенні кінцевої мети суспільства, яке ми встановили.

 

Громадянські принципи. Вони можуть бути визначені як принципи уряду, що найкраще сприяють суспільству реалізувати свої громадянські цінності. Серед цих основних принципів є принцип законності , верховенство народу і свобода слова. Такі принципи визначають наше зобов’язання перед конституційним урядом і демократією.

 

Громадянські вміння. Вони описують здатності, які нам потрібні, як особам, щоб допомогти реалізувати громадянські цінності і примусити громадянські принципи працювати. Щоб бути ефективними громадянами, ми повинні мати знання про історію нашого уряду і як він функціонує. Ми також повинні розвинути наші інтелектуальні здібності: аналітичні вміння для вирішення проблем, і комунікативні вміння, щоб висловлювати наші погляди і розуміти погляди інших.

 

Схильність до громадянства. Ефективне громадянство не можливе, якщо ми не приймемо ці диспозиції чи особливості поведінки, які підтримують громадянську культуру у вільному суспільстві. Така культура залежить від терпимості, справедливості, поваги до поглядів інших, і відданості правді. Слово “ цивілізованість” передбачає порядність і чесність, що є суттєвим

( важливим) для конституційної демократії.

Що ти думаєш?

  1. 1. Як ти вважаєш, що повинно бути принципом обов’язків доброго громадянства?
  2. 2. Чи означає громадянська відповідальність, що громадяни не тільки мусять коритися  законам, але й повідомляти владу про порушників закону? Наприклад, якщо ви побачили друга чи знайомого, який краде в магазині, чи ви морально зобов’язані повідомити про нього чи про неї?
  3. 3. Які аргументи ви можете навести, щоб переконати друга чи однокласника стати більш активним громадянином?
  4. 4. Які засоби слід використовувати добрим громадянинам, щоб сприяти його чи її власним соціальним і політичним поглядам?

Що ми маємо на увазі, вживаючи слово “ уповноважування”?

Розвиваючи усвідомлену відданість цінностям, принципам і диспозиції нашої громадянської культури і здобуваючи знання і вміння, які необхідні, щоб відігравати роль в ній, ми стаємо “уповноваженими” громадянами. “Уповноваження” – це слово, яке ми іноді вживаємо сьогодні, щоб описати здатність “зробити наш голос почутим” в громадських справах. З уповноваженням кожен з нас знає, що ми маємо можливість бути ефективними громадянами, коли виникає потреба і можливість.

Ви маєте більше уповноважень, ніж ви можете уявити. В 1991 році, коли наша країна святкувала 200 – річницю Білля про Права, група учнів старших класів в Північній Кароліні виявила, що їхній штат ніколи не ратифікував 24-ту поправку, яка відміняла виборчий податок та інші податки, які використовувалися, щоб дискримінувати афроамериканців. Як проект, учні дослідили (вивчили) законні необхідні умови для ратифікації. Потім вони звернулись з петицією до законодавчого органу Північної Кароліни, щоб формально ратифікувати цю поправку. Учні відвідали капітолій штату і лобіювали своїх законодавців. Після того, як законодавчий орган прийняв поправку, учні доставили офіційне повідомлення про ратифікацію до Вашингтону, де вони презентували її архіваріусу Сполучених Штатів. Через цей шкільний проект, учні продемонстрували своє уповноваження громадян.

           Як ми вчимося бути ефективними (дієвими) громадянами?

Громадянство у вільному суспільстві не завжди легка справа. Свобода вимагає від нас жити впевненими в собі індивідуалами, думати про себе, вирішувати свої власні проблеми, справлятися з непевністю і змінами, і допомагати і поважати інших.

Громадянами стають, а не народжуються. Як античні греки і римляни, батьки-засновники покладали велику важливість на роль освіти в підготовці кожного покоління до громадянства. Ваша освіта допомагатиме забезпечити вас знаннями і вміннями, щоб ефективно діяти як громадяни в конституційній демократії. Практичний досвід є таким же важливим у підготовці американців до громадянства, як і формальне навчання. Американці вчаться вмінням громадянства через багато можливостей, щоб приймати участь в громадянських справах.

Ми починаємо процес навчання бути громадянами в ранньому дитинстві. Вдома і в класі, ми починаємо думати про себе, висловлювати свою власну думку (погляд) і поважати погляди інших. Через таку діяльність, як учнівське врядування, шкільні проекти, спорт, і клубну діяльність та діяльність в громаді, ми починаємо здобувати вміння командної роботи, організації та обговорення (дискусії). Тобто, багато якостей, які потрібні нам для громадянства, починають розвиватися рано в нашому житті.

 

Як ми практикуємо наші права і обов’язки громадян?

 

У вирішенні проблем нашої громади і нації, ми маємо різні можливості. Ми можемо долучатися до  соціальної діяльності або до політичної діяльності. Звичайно, ми можемо вибирати обидва види діяльності. Наприклад, маючи справу з проблемами злочинності в громаді, ми можемо приєднатися до чергування у своєму мікрорайоні. Також ми могли б організувати інших членів громади представити цю проблему міській раді у спробі долучити більше поліцейських на чергуваннях на вулицях. Перший приклад – це приклад соціальної діяльності, другий – приклад політичної діяльності. Ці два напрямки діяльності не є взаємовиключними. Ми можемо вирішити долучитися до обох в той самий час. Одне з питань, яке ми повинні вирішити як громадяни – це як кожну окрему проблему найбільш ефективно вирішити. Рішення, яке ми приймаємо, залежить від нашого аналізу проблеми, нашої оцінки можливих рішень, і наших власних цінностей. Вироблення цих рішень лежить в основі практики відповідального громадянства.

 

Вправа на розвиток критичного мислення

Дослідження відповідальностей громадянства і вирішення, як вони можуть бути здійснені.

В сучасній міській і сільській Америці, насильство, яке здійснюється молодими людьми, притягує все більшу соціальну і політичну увагу, також висвітлюється по телебаченню і в пресі. Статистика свідчить, що випадки молодіжного насильства не збільшилась за останні 10 років, але смертельні випадки – збільшились. Більше молодих людей носять зброю і використовують її як засіб вирішення суперечок чи для залякування інших.

 

  1. Яку відповідальність ви, як громадяни, маєте, щоб сприяти здоровій політичній і соціальній політиці, яка спрямована на те, щоб зменшити чи попередити насильство?
  2. В яку соціальну діяльність ви, як громадяни своєї школи і громади, можете бути залучені, щоб допомогти попередити цю проблему?
  3. В яку політичну діяльність ви можете залучитись?
  4. Які цінності і інтереси, ви думаєте, є важливим для вас, як громадянина, щоб сприяти у зв’язку з попередженням насильства молодими людьми?

 

Повторення пройденого матеріалу

  1. 1. Як би ви описали роль громадян в конституційній демократії?
  2. Як міг би класичний республіканець пояснити обов’язок бути активним громадянином? Як міг би філософ природного права пояснити цей обов'язок?
  3. Як би ви визначили поняття “спільне благо (добро)”? Чому люди мають намагатися сприяти спільному добру, замість своїх власних інтересів?
  4. Що таке громадянські цінності, громадські принципи, громадські вміння і громадська схильність?
  5. Як би ви пояснили різницю між “соціальною дією” і “політичною дією”?
Категорія: Нормативно - методичне забезпечення | Додав: Савік_Д_Л | Теги: Правознавство., Клас, Курс, Практичний
Переглядів: 382 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Не поспішай
Теги
Корисні посилання
Block title
Національна дитяча гаряча лінія
Block title
Національна гаряча лінія
Єрківці НВО © 2024 тел./факс: (04567) 2-51-2119.05.2024 Конструктор сайтів - uCoz